Alla inlägg under mars 2015

+7

Av Mamman - 20 mars 2015 15:30

Livet rullar på. Vissa dagar/perioder är bättre än andra. Det blir ljusar och ljusare. Iallfall utomhus och visst hjälper det lite. Iallafall när det gäller orken att ta tag i saker. Städa ut, rensa, försöka komma framåt även om det är jag som måste göra mycket mer än vad det var innan.

Idag tog jag tag i en av de där sakerna som har behövt göras länge. Denna gången handlade det om mig och mitt hår. Jag har ju ett hår som liksom bara ska växa till sig, bli längre. Men även ett sånt hår behöver ju toppas. Det känns ganska tråkigt men jag vet inte riktigt hur jag vill ha det så jag låter det växa. I slutet av förra året fick jag för mig att klippa lugg och det blev ju inte så bra. Nu har det iallafall varit dags för ett frisörbesök länge. Senaste gången var i Juli förra året så idag ringde jag och fick komma dit en timme efter samtalet. Nu är det gjort och jag känner mig extremt tråkig när jag tittar på mig själv i spegeln. Världens tråkigaste hår liksom. MEN fördelen med att jag inte gjorde något impulsivt idag hos frisören typ "gör vad du vill med håret, jag är så trött på det" är att jag faktiskt kan fundera lite till och fatta ett eventuellt beslut om förändring när jag inte känner mig lite mindre impulsiv. Av erfarenhet vet jag att det brukar bli bättre då.


Det är ett ganska "fluffigt" jag som möter mig i spegeln när jag tittar där. Sedan i november har vågen visat högre och högre siffror. Det är ju ingen annans fel, jag har själv tuggat till det. Och jag funkar tyvärr så att när jag är trött, när allt är jobbigt, när det är (alltför) mycket runtomkring så blir ätandet liksom okontrollerat. Vet inte riktigt när och om jag är hungrig eller bara sugen. Det blir liksom väldigt hit och dit med ätandet och dessutom är det lätt hänt att det hamnar ganska mycket choklad i munnen också "när man är på väg" ... Det finns ju de som helt glömmer att äta istället när det är mycket att göra/när de inte mår bra men jag tillhör tyvärr inte den sorten.

Så här sitter jag och känner mig som en fluffboll. Jag lyckas inte riktigt komma igång och ta tag i det hela.

Jag trivs inte alls med min kropp och vill att den ska bli lite lättare.

Men imorgon då ? Kanske kan jag hitta orken att ta en promenad, äta bra och känna mig nöjd med det jag gör för mig själv och mitt mående.

Det är faktiskt inte utomhustemperaturer jag pratar om. Nä,det är mina nyförvärvade ovälkomna kg, de som vågen visar:

+7


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards