Alla inlägg den 14 mars 2014

Av Mamman - 14 mars 2014 16:53

Sol och bästa att passa på. Eftersom jag har varit ledig och eftersom jag ju faktiskt vet att en av de saker som kan få mig att må bättre är just att vara utomhus och göra något rent fysiskt så var det ute som gällde.

Igår hade jag ju en magsjuk kille som tittas till titt som tätt fick tittas till där han låg inne i soffan. Även om han hade slutat kräkas och inte behövde springa på toa hela tiden så var han ganska trött/matt och orkade inte gå ut. Men vi andra var ute. Jag har klippt, fixat, rensat och flyttat runt växter. Saker som skulle ha gjorts för längesedan. Egentligen redan förra sommaren. Men nu är det gjort.

Jag tycker inte det är särskillt roligt att påta i jorden. Jag vill gärna ha fint med blommor och växter, fruktträd och buskar men att fixa och dona med det blir bara ett tvång. Kanske är det just det, att det tar för mycket av den tid jag inte har, som gör att det inte blir kul.

Men igår och idag kunde jag faktiskt känna en form av tillfredsställelse. Kanske för att det inte var ett tvång utan mer var något som började som ett förstadium till kul.

Kan ännu en gång konstatera att vi människor är gjorda för att vara ute och röra på oss.

Därför är kanske det kanske inte så dumt att ibland påta i jorden.


Skapa flashcards