Alla inlägg den 17 november 2014

Av Mamman - 17 november 2014 12:25

Ledig dag efter jobbhelg. Stökigt överallt. Småsaker och plock. Gör mig orolig i själen. Försök att möblera om slutade med en tillbakamöblering. Försökte att fixa till dynan i hallen dvs. fixa en ny, den gamla är kastad pga att det råkade komma kattbajs på den i sommras när vi hade kattungarnas låda där. Men den där skumgummibiten jag hade var typ 2 cm för kort, den andra lösningen jag hade blev inte bra så nu sitter jag här, ännu mer frustrerad och inspirationen är långt under noll.

Har inte mer energi att uppbringa idag. Vet att jag måste ta en titt på smuttvätten och säkert slänga i en maskin. Vet också att eftermiddagen kommer att bestå av på och avdukning av bord, laga mat och sen diska...typ.

Tänk att man ibland kan vara så där uppfylld av det man gör, det går som smort, man fixar och det blir så himla bra. Andra gånger, som idag, känns dagen näst intill meningslös och man kommer liksom ingenstans hur man än försöker.


Dagen känns precis som vädret- halvnatt mitt på dagen. Grått, grått och grått...

Ovido - Quiz & Flashcards