Direktlänk till inlägg 2 september 2014

Ledig dag !

Av Mamman - 2 september 2014 10:06

Vissa dagar börjar så där läskigt motigt att man känner sig rädd för vad som ska hända härnäst. Nu var det väl egentligen bara småsaker men många...Typ utspillt vattenglas, glömd gympapåse trots påminnels att ta med den, viktigt papper som låg på bordet igår var spårlöst försvunnet, likaså laddare till datorn, inställd fotografering på förskolan, någon liten som klippt sin lugg själv...osv.

Men det var tillräckligt för att jag skulle börjar fundera på vad denna dag kommer att ge i form av motgångar.


När man sen tittar på det i backspegeln så var det ju ändå inte så farligt. Det viktiga pappret hittades när jag letade efter laddaren som också hittades. Fotografering är väl inte hela världen och det går nog att liksom kamma över den "självklippta" delen av luggen så att det blir en ok snedlugg. Gympapåsen åkte jag faktiskt iväg till skolan med. Kanske kan man tycka att man får stå sitt kast men jag tror också att den det gällde ändå lärde sig något av det för han blev mycket ledsen när han kom på att han hade glömt den.

En underbart god kopp kaffe och ett positivt besked angående en önskad ledighet nästa vecka (dock en ledighet pga en anhörigs sjukbesök- så orsaken är ju inte så kul) blev utan problem beviljat så egentligen har förmiddagen kanske inte varit SÅ motig ändå om man summerar positivt och negativ.


Nu önskar jag bara en fortsatt ok dag. Det är många uppdrag kvar att utföra. Precis som alltid när det är en "jobbledig" dag.



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mamman - 22 juli 2015 09:55

Det jag drömmer om nätterna är inte särskillt svårtolkat men det ger mig tankar och känslor som dröjer kvar långt in på dagen. Det jag drömmer är det jag inte vågar tänka när jag är vaken. Så enkelt är det. Frågan är bara vad jag ska göra med det hel...

Av Mamman - 28 juni 2015 06:16

Livet rullar på. Som vanligt går det i en rasande fart och svänger hit och dit. Bra och hoppfulla dagar blandas med skitdagar där uppförsbackarna känns omöjliga att ta sig uppför. Ändå så gör jag det. Ibland åker jag av vägen, gråter en skvätt och ge...

Av Mamman - 24 april 2015 10:03

Jag tror att alla kan vi bidra på olika vis för att göra världen lite bättre. Vad man väljer och har förmåga att göra är nog väldigt olika och så måste det få vara. Jag tror på frivillighet. Det som fungerar under en period i livet kanske inte funger...

Av Mamman - 23 april 2015 05:42

I börjar av veckan var jag och lilla L med maken när han skulle få sin behandling. Det är ganska odramatisk. En droppåse hängs upp och kopplas på och då ligger han där i ca 3 timmar. Men jag har länge tänkt att barnen ändå skulle få se just detta och...

+7

Av Mamman - 20 mars 2015 15:30

Livet rullar på. Vissa dagar/perioder är bättre än andra. Det blir ljusar och ljusare. Iallfall utomhus och visst hjälper det lite. Iallafall när det gäller orken att ta tag i saker. Städa ut, rensa, försöka komma framåt även om det är jag som måste ...

Ovido - Quiz & Flashcards