Alla inlägg den 19 augusti 2014

Av Mamman - 19 augusti 2014 09:55

Sitter här i min ensamhet. Har semester i två veckor till men idag började skola och förskola.


Stora killen börjar i mellanstadiet. Ny del av skolan. Pirrigt. Helt plötsligt såg jag hur stor han har blivit. Jag minns själv när jag var 10...

Mellankillen börjar i 2:an. Det innebär också att halva klassen slås ihop med en annan halva och ett nytt klassrum och nytt fritids. Han är inte längre med "som små".

Lillkillen börjar i 1:an. För visso kvar i samma klassrum och med en av de gamla fröknarna men nu är det allvar. Skolplikt och börjar åka buss.

Lillfian fick äntligen gå till sin förskola. Ny avdelning där också med äldre barn. Jag hoppas hon kommer att trivas lika bra som hon har gjort hittills. Eller kanske ska jag säga det senaste året.


Det kändes fint att se mina små helt plötsligt bli så stora. För det är så det känns. Från en dag till en annan. Jag hoppas att det kan spegla av sig lite här hemma också i sättet att behandla varandra som inte alltid är som man önskar.

Nu sitter jag här och har två timmar kvar innan de ska hämtas. Eller iallafall de tre yngsta. Den äldsta ville gå på fritidsklubben (också nytt) och sen ta bussen hem. Vet inte riktigt vad jag ska göra. Underlig känsla av ensamhet och jag vet inte om jag tycket det är lite skönt eller om det bara känns ensamt.

Skapa flashcards