Alla inlägg den 13 augusti 2014

Av Mamman - 13 augusti 2014 20:32

Men det är längesedan jag skrev något här och förmodligen finns inte en enda av mina läsare kvar. Men jag lever och OM nu någon läser så är det så här:


Någonstans långt där borta har semesterna hägrat. En sen semester. Inte en självvald period då jag i så fall hade valt att ha minst två veckor tillsammans med den jag är gift med.

Men så blev det inte och nu sitter jag här med barnen som snart börjar i skolan och en make som har börjat jobba igen efter sin ledighet.

Allt känns grått och trist. Jag är på uruselt humör och frågar mig själv vad jag ska ta mig till med mitt liv. Hur vill jag ha det ? Varför är det inte så  som jag önskar och vad kan jag göra åt det själv ? Och visst kan jag se att det finns bitar som också är mycket bra i mitt liv men det behövs något mera.


Saker från förr dyker plötsligt upp i tankar. Mardrömmar som lämnar kvar en kvävande känsla av ledsenhet och ångest. Gjort är gjort och inget att göra något åt men ibland är det inte riktigt så lätt att släppa det och gå vidare. Sår som jag trodde var läkta rivs plötsligt upp igen och gör ont.


Och vem är jag ? Är jag någon annan idag är jag var "då". Var jag mig själv då eller är jag den sanna jag nu ? För nog har jag gått från ytterlighet till ytterlighet även om grundtonen finns kvar. Eller ? Alla utvecklar och förändras över tiden men hur ? Ibland önskar man att man såg sig själv "utifrån", med andras ögon.


Jag VET att allt kommer att vara så himla mycket bättre om några dagar även om det inte känns så. Orsak : PMS


Kanske dags att söka hjälp ?



Skapa flashcards