Alla inlägg den 11 mars 2014

Av Mamman - 11 mars 2014 21:10

Livet rullar på. Dagarna går. Tvätt, hämta, lämna, bråka, äta, små händer, barnskratt, utveckling, en kram, mysa, handla, tjata, lyssna, skynda, längta, urvuxns kläder, sommar blir höst som blir vinter som blir vår...

Det händar ju otroligt mycket men ända kan det ibland kännas som att det inte händer någonting.

Det jag undrar över ibland är lyckan. Jag är inte ledsen över mitt liv. Jag ha ett bra liv och jag har mycket av allt det jag nog alltid har önskar mig och kunnat drömma om. Visst finns det saker , och då menar jag inte nödvändigtvis ting utan mer saker som kunde varit annorlunda i livet, som jag skulle vilja ha men det handlar mer om saker som liksom skulle vara en bonus till det jag redan har.

Därför undrar jag lite över mig själv. Varför är jag mest sur och gnällig ? Varför blir jag irriterad och snäser åt mina när och kära för minsta lilla ? Varför är jag inte glad ? Jag undrar verkligen. Jag vet intevarför. Jag kan inte sätta ord på vad som saknas.

Jag önskar att jag varje dag kunde känna det. Att jag varje dag med ett leende skulle kunna konstatera att jag är just det där som benämns lycklig.

Ovido - Quiz & Flashcards