Direktlänk till inlägg 1 mars 2014

Ingenting är omöjligt

Av Mamman - 1 mars 2014 18:55

Så var det dags igen...

Stora L klagade på lite ont i magen igår kväll Efter ett besök toa med normalt resultat var allt bra igen.

Samma sak idag på morgonen. Vaknade med ont i magen, gick på toaletten, sen var det bra. Åt lite frukost och tja, sen ville han inte med till simningen för att han var trött...

Knepigt det där. Han har ofta ont i magen. Han blir ofta nervös inför simningen och han klagar ofta på just ont i magen när han blir lite nervös. Trötthet är inte heller något konstigt en lördagsmorgon när man har klivit upp tidigt hela veckan för att gå till skolan.

Så L följde med till simningen.

När de hade simmat och lekt ett tag var det dags att åka hem. På vägen hem hade L klagat på ont i magen igen...

Sen hade han kräkts när de kom hem och nu "rinner" det andra vägen.

Vi har inte ätit någon konstig eller ovanlig mat och jag kan inte komma på något annat som skulle kunna ge både kräkning och diarre´ förutom magsjuka,  så det är misstänkt likt en ny omgång av magsjuka 1,5 vecka efter den förra omgången, eller hur ?

Jag suckar djup och konstaterar bara att ingenting är omöjligt.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mamman - 22 juli 2015 09:55

Det jag drömmer om nätterna är inte särskillt svårtolkat men det ger mig tankar och känslor som dröjer kvar långt in på dagen. Det jag drömmer är det jag inte vågar tänka när jag är vaken. Så enkelt är det. Frågan är bara vad jag ska göra med det hel...

Av Mamman - 28 juni 2015 06:16

Livet rullar på. Som vanligt går det i en rasande fart och svänger hit och dit. Bra och hoppfulla dagar blandas med skitdagar där uppförsbackarna känns omöjliga att ta sig uppför. Ändå så gör jag det. Ibland åker jag av vägen, gråter en skvätt och ge...

Av Mamman - 24 april 2015 10:03

Jag tror att alla kan vi bidra på olika vis för att göra världen lite bättre. Vad man väljer och har förmåga att göra är nog väldigt olika och så måste det få vara. Jag tror på frivillighet. Det som fungerar under en period i livet kanske inte funger...

Av Mamman - 23 april 2015 05:42

I börjar av veckan var jag och lilla L med maken när han skulle få sin behandling. Det är ganska odramatisk. En droppåse hängs upp och kopplas på och då ligger han där i ca 3 timmar. Men jag har länge tänkt att barnen ändå skulle få se just detta och...

+7

Av Mamman - 20 mars 2015 15:30

Livet rullar på. Vissa dagar/perioder är bättre än andra. Det blir ljusar och ljusare. Iallfall utomhus och visst hjälper det lite. Iallafall när det gäller orken att ta tag i saker. Städa ut, rensa, försöka komma framåt även om det är jag som måste ...

Skapa flashcards