Direktlänk till inlägg 16 februari 2014

Vänta och hoppas

Av Mamman - 16 februari 2014 16:33

Men alltså, det är tydligen bara jag som tycker att årets melodifestival är bra ? Ja, så bra en melodifestival kan vara. Melodifestivalen är väl inte årets höjdpunkt men ändå något jag ser eftersom det är ett sätt att umgås med mina barn på. Vi lyssnar, tittar, kommenterar och tycker om (eller inte). Det är ytterst få låtar som jag har varit riktigt dåliga och jag tror att många snart kommer att gå och nynna på många av de som varit med.


Inte heller idag vaknade jag med den där efterlängtade stora mjuka känslan i bröstet som ger ett underbart lugn... Jag hade för visso drömt fina drömmar där känslorna var mjuka, vänliga, försonande och förlåtande men det var allt. Verkligheten tog över när jag slog upp ögonen. En verkliget där tog magsjukegrejen fart igen. Det var samma barn som i onsdags. Han som på  torsdagen mådde bra, men som hade diarré i stora lass på fredagen och sen åter var bra igår. Idag var det diarré igen...gånger flera. SUCK ! Vi hade ju annars trott och hoppats på skola för honom imorgon men så blir det inte. Nu tycks det ha lugnat sig igen men han får vara hemma ett tag till...


Själv funderade jag ett tag på om det var något på gång när det gäller magsjuka även för min del. Jag mådde lite illa i eftermiddags. Förmodligen hade jag inte fundera så mycket på det om det inte hade varit för att vi har magsjuka i huset. Det var förhoppningsvis "bara" min magkatarr som slog till efter alltför många koppar kaffe och allt annat som känns "upp och ned" i livet. Jag hoppas på det iallafall... Å andra sidan har jag flera gånger varit med om att må så där illa någon timme och sen, flera timmar senara fått diarré. Hoppas inte !


Vad kan man göra annat än att vänta och hoppas ?



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mamman - 22 juli 2015 09:55

Det jag drömmer om nätterna är inte särskillt svårtolkat men det ger mig tankar och känslor som dröjer kvar långt in på dagen. Det jag drömmer är det jag inte vågar tänka när jag är vaken. Så enkelt är det. Frågan är bara vad jag ska göra med det hel...

Av Mamman - 28 juni 2015 06:16

Livet rullar på. Som vanligt går det i en rasande fart och svänger hit och dit. Bra och hoppfulla dagar blandas med skitdagar där uppförsbackarna känns omöjliga att ta sig uppför. Ändå så gör jag det. Ibland åker jag av vägen, gråter en skvätt och ge...

Av Mamman - 24 april 2015 10:03

Jag tror att alla kan vi bidra på olika vis för att göra världen lite bättre. Vad man väljer och har förmåga att göra är nog väldigt olika och så måste det få vara. Jag tror på frivillighet. Det som fungerar under en period i livet kanske inte funger...

Av Mamman - 23 april 2015 05:42

I börjar av veckan var jag och lilla L med maken när han skulle få sin behandling. Det är ganska odramatisk. En droppåse hängs upp och kopplas på och då ligger han där i ca 3 timmar. Men jag har länge tänkt att barnen ändå skulle få se just detta och...

+7

Av Mamman - 20 mars 2015 15:30

Livet rullar på. Vissa dagar/perioder är bättre än andra. Det blir ljusar och ljusare. Iallfall utomhus och visst hjälper det lite. Iallafall när det gäller orken att ta tag i saker. Städa ut, rensa, försöka komma framåt även om det är jag som måste ...

Ovido - Quiz & Flashcards