Alla inlägg den 9 februari 2014

Av Mamman - 9 februari 2014 16:16

Men alltså, den där omstarten gick väl sådär. Kröp ner i sängen, slumrade en stund och klev sen upp och det kändes något bättre...

Men någon härlig känsla har inte infunnit sig. Jag känner mig högst oinspirerad till allt. Humöret är på botten och hela jag känner mig "off"...

Känner mig trött ända in i märgen. Tvingade ut mig en stund men inte ens lite frisk luft hjälpte som det annars brukar göra.

I källaren byggs det på det där badrummet. Det bygget har pågått i säkert 5 år nu och det går långsamt framåt. Det ska bli skönt om vi någon gång blir klara med det men samtidigt så är just badrum så tråikga rum. Bara ett måste, inget mys eller fint liksom. Känns tråkigt att lägga pengarna på. Det enda jag bryr mig om är att få ett badrum som är hyfsat lättstädat vilket det ändå aldrig känns som hur man än gör. Vet inte riktigt hur vi ska lösa förvaringsbiten heller. Våra badrum/toletter är ganska stora och snart har lilla L förhoppningsvis kommit på att det där med blöja inte är något att ha. Då kan vi ta bort skötbordet och vips så har vi en lång vägg där jag skulle vilja ha någon typ av skåp som är lite mer åt garderobshållet. Alltså inte några små fjuttiga badrumsskåp. Nä, jag vill få plats med badlakan, handdukar, städgrejor inkl. skurspann. Förstår inte riktigt varför man ska ha städskåpet i köket. Tvättstugan kan jag väl tänka mig är en logisk plats (om man har det hyfsta nära  och inte som vi längst ner och bort i källaren) eller toaletten/badrummet.

Jaja, vi får väl se hur det blir. Det känns bara så tråkgit och ganska dyrt att försöka planera och tänka ut något som kan bli bra. Är totalt oinspirerad och det finns så mycket mer som jag skulle vilja göra och ha.

Eller idag vill jag ingenting. Jag vet vad jag hur jag skulle vilja att livet var men jag orkarn inte ta ett endaste steg i den riktningen idag. Orkar inte kämpa en sekund.

Ge mig ett piller med kraft, glädje och inspiration och jag tar det direkt !


Av Mamman - 9 februari 2014 08:25

Min dag började för 1,5 timme sedan efter en mardrömsnatt... ja alltså en natt fylld med mardrömmar. Torr i munnen och täppt i näsan lullade jag upp och tände på toaletten åt yngsta sonen som var nödig men inte vågade gå upp då det var för mörkt.

Sen har jag varit uppe. Jag har redan lyckats äta alldeles fel, för mycket och onyttigt. Jag har redan lyckats bli irriterad x antal gånger på diverse småsaker, ja till och med på tankar om saker som ju inte ens "är".  Jag har också redan fått känslan av att det här är ännu en dålig dag.

Så hur gör jag nu då ? Det är ganska många timmar kvar på den här dagen.


Omstart ?

Ovido - Quiz & Flashcards