Alla inlägg den 26 december 2012

Av Mamman - 26 december 2012 08:51

Helt plötsligt, en tanke, en dum nyfikenhet som blev en sökning på fb där en bild dök upp...

Det omöjliga. Vad var det jag ville ha ? Varför ? Det hade aldrig funkat. Jag vet, jag vet. Jag vet inte varför det inte går att släppa.

Två dagar av förvirrade tankar.

Blir så arg på mig själv. Hur ska jag kunna släppa helt, sluta bry mig, slänga i soptunnan ? Eller kanske inte så.

När ska jag kunna tänka utan att det vänder upp och ned på allt ? Hur ska jag kunna tänka ? Förstånd, sund förnuft, vetskap om hur bra det blev och insikt om att det aldrig, aldrig hade blivit.

En av två saker som kanske alltid kommer att göra ont där i mitt hjärta ?

Den andra orkar jag inte tänka på men den finns där varje dag, tvingar sig fram ibland och jag puttar tillbaks den igen.


Vissa saker bleknar med tiden. Andra gör det kanske inte ? Kanske måste man bara acceptera och hitta ett sätt att leva med det. Acceptera att det ibland gör ont, att såret rivs upp men att det också läker igen...



Skapa flashcards