Direktlänk till inlägg 29 december 2011

Sov eller inte ?

Av Mamman - 29 december 2011 05:08

Liten L vaknade vid 3 och kunde inte somna om. Till slut klev hon ur vår säng, vinkade och sa "dådå" för att sedan krypa iväg.

Ja, det var ju bara till att kliva upp. På med myspysfleecemorgonrocken först bara. Sen gick jag och lilla L och satte oss i soffan framför tv:n. Där kom hon till ro och somnade i min famn. Jag satt och tittade på henne en lång stund. Så vacker och fridfull. Min lilla fina L.


Efter en timme så smög jag in med henne till hennes säng. Det gick att lägga henne där utan problem. Det störst problemet var att jag inte kände mig sovtrött.

Jag smög ner till matkällaren och hämtade upp skinkan. Den var fortfarande ljummen. Undrar just om det är någon fara med det ? Den har ju stått där ner i 6 timmar för att svalna men det var ju +11 grader där så ja, äh, det hade kanske tagit så lång tid även i ett kylskåp ?

Jag har iallafall delat den i lite mindre bitar och ätite ett par skivor så nu får vi se om jag blir matförgiftad. Annars är det nog ok. Det var iallafall himelskt god !


Det jag funderar på nu är om min dag ska börja här och nu eller om jag ska lägga mig en stund och slummra på soffan.

Har jag tur så får jag en timmes sömn till innan någon av de andra vaknar.

Alternativet är att läsa tidningen i lugn och ro tillsammans med en kopp gott kaffe. Det lockar också men jag vet ju hur trött jag kommer att vara framåt eftermiddagen om jag väljer det alternativet.


Svåra val här i livet...men inte så viktigt.



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mamman - 22 juli 2015 09:55

Det jag drömmer om nätterna är inte särskillt svårtolkat men det ger mig tankar och känslor som dröjer kvar långt in på dagen. Det jag drömmer är det jag inte vågar tänka när jag är vaken. Så enkelt är det. Frågan är bara vad jag ska göra med det hel...

Av Mamman - 28 juni 2015 06:16

Livet rullar på. Som vanligt går det i en rasande fart och svänger hit och dit. Bra och hoppfulla dagar blandas med skitdagar där uppförsbackarna känns omöjliga att ta sig uppför. Ändå så gör jag det. Ibland åker jag av vägen, gråter en skvätt och ge...

Av Mamman - 24 april 2015 10:03

Jag tror att alla kan vi bidra på olika vis för att göra världen lite bättre. Vad man väljer och har förmåga att göra är nog väldigt olika och så måste det få vara. Jag tror på frivillighet. Det som fungerar under en period i livet kanske inte funger...

Av Mamman - 23 april 2015 05:42

I börjar av veckan var jag och lilla L med maken när han skulle få sin behandling. Det är ganska odramatisk. En droppåse hängs upp och kopplas på och då ligger han där i ca 3 timmar. Men jag har länge tänkt att barnen ändå skulle få se just detta och...

+7

Av Mamman - 20 mars 2015 15:30

Livet rullar på. Vissa dagar/perioder är bättre än andra. Det blir ljusar och ljusare. Iallfall utomhus och visst hjälper det lite. Iallafall när det gäller orken att ta tag i saker. Städa ut, rensa, försöka komma framåt även om det är jag som måste ...

Ovido - Quiz & Flashcards