Alla inlägg den 27 december 2011

Av Mamman - 27 december 2011 21:06

A åkte sent och kom hem tidigt idag :-). Så hade det gärna fått vara lite oftare för min del. Han hade dessutom varit och fixat med min fleecemorgonrock och den där larmknappen. Det hade inte varit något problem alls. Så nu sitter jag här och myser.

Tyvärr så tog sötsuget över ikväll och vips så hade jag klämt i mig både pepparkakor,choklad och lite annat...

Känner mig förkyld(are) igen. Har använt både kortisonspray och vanliga näsdroppar länge nu så ikväll så vår jag väl  helt enkelt försöka klara mig med bara kortisonsprayen. Det lär bli en jobbig natt. Det känns dessutom som om någon sitter och försöker klämma ihop mina lungor när jag andas. Dvs. det känns tungt.


Men jag vet att det någon gång i framtiden kommer en dag då jag kan säga att jag både känner mig pigg och frisk. Den dagen ser jag fram emot. Om den sen kan sammanfalla med en känsla av nöjdhet när det gäller mig själv som person så kommer det bli en av de bästa dagarna i mitt liv...


Nä, ska kanske gå och lägga mig och imorgon är en helt ny dag full av spännande utmaningar :-)

Av Mamman - 27 december 2011 14:53

Det är hemskt att man ska bli så sugen på choklad (kakor och annat sött) när man väl har börjat äta det. Just när man har klämt i sig så man mår illa så tror man ju att det liksom är bra men sen, när det har lagt sig så står man där med ett sug som är fruktansvärt.

Jag tror väl kanske inte att man är direkt beroende men kanske olika känslig för det där. Jag har en lättlurad kropp som vill ha mer.

Den skriker "mera choklad, mera pepperkakor..."


Ta en...Nä, det går liksom inte. Det stillar inte suget för fem öre. Det gör det bara värre. Så jag försöker kämpa emot. Vi får se hur det går. Det är ju några timmar kvar tills det är dags att sova liksom.


För övrigt har jag försökt med fysisk aktivitet för att finta bort det. Massa ved är inburen och det tog drygt en timme. Men nä, inte hjälpte det.

Jag försökte med lite kardemummakaffe som fick en klick vispad grädde på toppen. Underbart gott men nä, chokladsuget försvann inte.


Så vänta och kämpa är väl det som gäller.


Jäkla sötsug. Jag avundas dom som kan ta EN bit choklad, en kaka, en marmeladsmörgås eller en lite skumtomte och sen vara nöjda. Det sägs att dom människorna finns men det kanske inte är sant ?

Av Mamman - 27 december 2011 10:17

...och inte ens det för det är tisdag. Det känns lite märkligt måste jag säga. Helgen gick i raketfart och nu är det som vanligt igen.

Det känns både lite skönt och lite sorgligt.

Magen är nog den som är mest tacksam. Nu får det vara nog med choklad och pepparkakor några dagar iallafall. Mådde fruktansvärt illa i natt och jag får helt skylla mig själv. De där två lussekatterna, ostmackorna och all chokladen som jag kämde i mig innan jag la mig var väl inte precis det jag borde ha stoppat i mig den tiden på dygnet.


A jobbar som vanligt idag och barnen ska väl snart ha lunch. Vad ? Jag vet inte men nåt ska vi väl fixa till.


Sen borde vi gå ut. Vi behöver alla andas lite frisk luft. Jag önskar bara att dom hade haft lite snö att leka med. Hur kul är det att vara ute och leka när allt är småblött och grått liksom ? Gå på promenad är väl inte det barnen tycker är det allra roligaste heller. Vi får se vad det blir. Ut behöver vi komma iallafall.

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards