Alla inlägg den 26 december 2011

Av Mamman - 26 december 2011 19:08

Jag fyndade på mellandagsrean idag. Vi hade varit på apoteket och hämtat ut den nya antibiotikan. Jag fick med mig H in på KappAhl och där hittade jag ett par fleecemysbyxor/pyamasbyxor för 75 kr ! Perfekt eftersom jag ju fryser om benen när jag ska sova. De hade dessutom mysiga fleecemorgonrockar för bara 150 kr (nedsatt från 375) och när jag inte kunde välja vilken jag skulle ta så fick H välja.

Vi betalade och skyndade vidare in i den lilla matbutiken. Där pep larmet både när vi gick in och skulle gå ut. Jag testade vilken påse det var när vi gick ut och tjejen i kassan erbjöd sig att kolla med "handscannern" om hon kunde hitta vad det var som pep. Jag hade ju bara två plagg i kassen och det var uppenbarligen morgonrocken som pep. HELA morgonrocken. Vi letatde både hon och jag men hittade inget.


Så skulle jag då krypa i min nya morgonrock och mysa hade jag tänkt. Vad hittar jag då ? Jo, en larmknapp. Nästan osynlig eftersom morgonrocken är vit och blåmönstrad men visst, där satt den.


Jag kan inte låta bli att bli irriterad. Varför pep inte larmet när vi gick ut ifrån KappAhl och varför gick jag inte tillbaks dit när det var uppenbart att det faktiskt var morgonrocken som pep ?


A har lovat att åka förbi där imorgon när han åker hem ifrån jobbet. Kvittot har jag ju.Det fixar sig nog men det är ju liksom extrajobb. Dessutom känner man sig lite som en tjuv.


Jaja, världsliga ting. Det finns värre saker.

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards